fbpx

MINDFULNESS

Mindfulness er evnen til at være nærværende og i bevisthed. Du kan være til stede, også i situationer der ikke interesserer dig, uden at lade sig distrahere af alle de tanker og følelser, der automatisk dukker op i vores bevidsthed.

Forskning har vist, at når vi indarbejder mindfulness praksis i vores daglige aktiviteter, kan det hjælpe med at genskabe eller omforme vores hjerne og forbedre kvaliteten af vores tilværelse. Mindfulness er meget let at indarbejde i vores daglige liv, og det kan forbedres med øvelse.

Guy Amstrong:

“mindfulness is knowing what you are experiencing while you are experiencing it. It is moment-to-moment awareness, has the quality of being in the now, a sense of freedom, of perspective, of being connected, not judging”

Jon Kabat-Zinn:

“Mindfulness means paying attention in a particular way; On purpose, in the present moment, and nonjudgmentally.”

Rick Hanson:

“The attention can be placed wherever you want and it stays there and when you want to move your attention to something else you can”.  “Attention is like a spotlight and what it illuminates streams into the mind and shapes your brain. So developing greater control over attention is the single most powerful way to reshape the brain and thus the mind.”

Disse forskellige definitioner fortæller os alle det samme: At mindfulness er en praksis, hvor vi dygtiggør os til at fokusere på netop den opgave, vi udfører på et bestemt tidspunkt og giver detet vores fulde opmærksomhed, bevidst om vores tanker og følelser, men uden at reagerer på eller bedømme det, der strømmer gennem strømmen af vores sind.

Der er en bred vifte af fordele ved mindfulness praksis. Forskning har vist, at det kan hjælpe os med at regulere vores følelser, reducere stress, mindske dømmende holdninger, forbedre hukommelse og fokus og endda omforme vores hjernestrukturer.

Følelser udløses i hjernen af ​​tanker, som ofte er ubevidste. Når vi konfronteres med en potentiel trussel, kan dette udløse frygt, vrede eller andre følelser. Når vi bliver overvældet af følelser, reduceres vores evne til rationel tænkning, og vi vil sandsynligvis overreagere og ty til dårlig / hæmmende adfærd. Mindfulness-udøvere udvikler evnen til at genkende, når tankemønstre opstår og observerer dem på en fri måde uden at være involveret i dem. Dette giver os bedre mulighed for at reagere hensigtsmæssigt.

Kontakt os i dagVi vil altid gerne tale om hvad vi kan gøre for din virksomhed

KONTAKT

Mail
info@yangyoga.dk

Telefon
+45 4141 5104

Adresse
Mars alle 1
2860 Søborg

Åbningstider
Mandag—fredag: 9:00–17:00
Lørdag & søndag: 10:00–16:00